Zo geniet je optimaal van je tweede verblijf in Knokke

Een tweede verblijf aan de kust is fantastisch, maar er komt ook heel wat bij kijken. Wat als je na maanden terugkomt in je tweede woonst en tot de constatatie komt dat door een storm een stuk dak vernield is, dat de tuin sterk op een oerwoud lijkt en dat, door maanden leeg te staan, de woning dringend nood heeft aan een poetsbeurt. De eerste dag van je verblijf zou je moeten starten met poetsen, boodschappen doen en onderhoud. Niet direct het verblijf dat je voor ogen had, maar het kan ook anders. Arnold Devroe, oprichter van Major Domus, een luxe conciërge service, vertelt hoe hij en zijn team zich inzetten om jouw verblijf in Knokke-Heist zo aangenaam mogelijk te maken.

 

Wat kan men verwachten van een luxe conciërge service?

Met Major Domus doen wij eigenlijk zo goed als alles. We zijn een vip conciërge service die ervoor zorgt dat je zorgeloos kunt genieten van je tweedeverblijf en geen tijd verliest met piekeren over het huishouden en klusjes. De naam “vip” gebruiken we niet om te pochen, maar gewoon om duidelijk te maken dat wat we doen van een uitstekende kwaliteit is. Wat doen we precies? Heel wat verschillende zaken. Meestal begint het met het klaarzetten van de woning, net voordat de eigenaars toekomen. We maken het huis ook weer schoon als de mensen weggaan. Tijdens het verblijf verlenen wij ook allerlei services zoals boodschappen doen, zorgen voor vervoer, we wassen de ruiten, onderhouden de tuin en dergelijke meer. We verzorgen ook diners of barbecue’s, en we hebben een team van babysitters. Je hoort het, onze service houdt eigenlijk alles in. Bij afwezigheid van de bewoners kunnen we bijvoorbeeld ook de verbouwingen opvolgen als er werken zijn.

Kunnen klanten zelf bepalen welke service ze nodig hebben?

Onze klanten kunnen kiezen voor een jaarcontract met een vast programma, ofwel werken we gewoon volgens opdracht. Willen ze enkel graag een proper huis bij aankomst, dan zorgen wij daarvoor. Vandaag heb ik bijvoorbeeld een klant die me vroeg om samen met de aannemer even de werken aan het huis te overlopen en die werken op te volgen. Wij blijven een uur of drie ter plaatse, zolang het nodig is. We rekenen dan gewoon die drie uren aan en that’s it. Bij een jaarcontract betaalt de klant jaarlijks een vast bedrag. Dat jaarcontract houdt in dat we maandelijks de brievenbus legen, de vuilbakken buitenzetten, de tuin onderhouden, bij storm kijken of er geen schade is en dergelijke meer. Ik had bijvoorbeeld een Nederlandse klant die tijdens het naar huis rijden besefte dat er nog een raam openstond in zijn tweede verblijf. Wij zijn dat dan voor hem gaan sluiten. Zoals je ziet bestaat onze service uit kleine en grote dingen. Zo hebben we bijvoorbeeld deze zomer drie barbecues mogen organiseren. Dat is heel wat meer werk dan een raam dichtdoen.

 

Hoe en wanneer is Major Domus opgericht?

Wij zijn officieel gestart in mei 2020 na zes maanden opbouwen en voorbereiden. Het is dus nog een vrij recent concept. Er zijn enorm veel tweedeverblijvers in Knokke en we hadden gehoopt op een opdracht of vijf. Maar we hebben onszelf wat onderschat, we hebben vorige zomer meer dan tachtig opdrachten gekregen! Dit enorme succes hadden we niet verwacht. Momenteel hebben we 23 vaste klanten, daarmee bedoel ik 23 appartementen en villa’s waarvoor we op jaarcontract werken. We hebben ons team dus snel moeten uitbreiden (lacht).

Waarom een luxe conciërge service?

Ik was vroeger textielfabrikant, maar na een hartaanval heb ik mijn bedrijf verkocht. Ik heb een zestal jaar niks gedaan, maar dat ging mij niet (lacht), ik werd zot van al dat thuiszitten. Dus ben ik beginnen zoeken naar dingen die ik kon doen. Ik heb een team opgericht en we waren vertrokken. Binnen Major Domus doe ik voornamelijk het logistieke aspect, de planning en het contact leggen tussen de mensen. Mijn team doet de uitvoering.

Voelde u dat er een nood was aan een conciërge service?

Veel mensen weten niet dat het bestaat, maar degenen die het gebruiken zijn heel tevreden. Dankzij onze service valt er een hele last van hun schouders. Het belangrijkste bij heel dit concept is natuurlijk vertrouwen. Mensen moeten vertrouwen in ons hebben, want ze geven tenslotte hun huissleutels aan ons af. Wij hebben toegang tot hun woning waar verschillende - al dan niet kostbare - spullen in staan, die toegang geef je niet zomaar. Er moet dus een enorm vertrouwen zijn tussen ons en de klant.

Hoe kijkt u naar de toekomst?

De plannen blijven grotendeels hetzelfde natuurlijk want die zijn al heel breed, maar er zijn enkele zaken die we daar nog aan zullen toevoegen. Veel kan ik nu nog niet zeggen, want ze staan nog niet 100 procent op punt, maar we blijven creatief zoeken naar diensten die we tweedeverblijvers kunnen aanbieden. Wat ik wel al kan loslaten is dat we twee golfkarretjes gekocht hebben waarmee we klanten kunnen vervoeren. Knokke kan in de zomer enorm druk zijn, en op die manier moet de klant ’s avonds de auto niet nemen om bijvoorbeeld naar het restaurant te gaan.

 

Aarzel je om een tweede verblijf te kopen? Misschien kan deze luxe conciërge service je net dat beetje meer overtuigen. Bij Agimobel begeleiden we je om zonder zorgen een tweede verblijf aan te schaffen. Major Domus zorgt ervoor dat je met een gerust hart van je verblijf kunt genieten.

 

Meer info op www.majordomus.be of www.agimobel.be

Deze website maakt gebruik van cookies die voor een optimale gebruikerservaring zorgen. Door gebruik te maken van deze website verklaart u dat u hiermee akkoord gaat.